15 Ağustos 2013 Perşembe

DEVRİM'İN ÖGRENCİ OLARAK VE HOCA OLARAK YİN YOGA YOLCULUĞU


2006 yılında Zeynep Aksoydan temel eğitimi tamamladıktan sonra ilk olarak 2007 yılında Sarah Powers tan Yin Yoga eğitimi aldım.Yeni hocaydım ve çok aktif bir pratiğim vardı ama yin yoganin ruhu bedenimi sarmaya başlamıştı. 2009 yılında ilk kez Paul Grilley ile çalışmaya Chicago ya gittiğimde ise herkesin bedeni farklıdır ve o farklılıklardan pratiğimizi kurmalı ve  izlemeleyiz kavramı hem ideolojik olarak hem de enerjitik olarak beni büyülemişti.

Döndüğümde elim ayağım birbirine karıştı. Ben daha önce öğrendiğim bilgiyle ne yapacaktım peki? Artık ağzımdan hepiniz ayağınızı şu kadar santim çevırım  sözlerı çıkamıyordu. Ama her iki tarz da da ders vermeyi çok seviyordum. Bir süre sonra tüm hatha yoga derslerimi bırakıp sadece Yin Yoga dersi vermeye başlamıştım. Ve pratiğim de sadece yin oldu.Bu beni oldukça yoran bir süreçti.

Aşık olduğum bu çalışmayı tek doğru olarak kabul etmek enerjimi oldukça aşağıya çekiyordu.Ve sonunda anladım ki hayatta herşeyde olduğu gibi yoga pratiğinde de , yada bir hoca olarak pratikte de herikisinin dengesini bulmak gerekiyordu.Ve  artık o dengeyı bulmuştum.Derslerim yin ama kendı self pratiğim yang dı.Derslerimi de her iki enerjiyi kullanarak vermeye başladım.

Ayrıca yoganın enerjitik boyutu başımı döndüruyor ve bu konuda pek çok eğitim alıyorum.10 yıldan fazladır reiki çalışmalarım devam edıyorum.Ama son yıllarda karma kavramını baz alan aile dizimi eğitimleri alıyorum.Şimdilik aile dizimini kendi hayatımı incelemek icin kullansamda yetkin olduğumu hissettiğimde uygulayıcı da olacağım.Ben çok faydasını gördüm.

Paul Grilley ile ilk tanışmamızdan sonra her sene dünyanın farklı ülkelerine gittim peşinden.Sadece hocam degil bir süre sonra arkadaşım da oldu. İkinci kitabını hazırlarken  bana da gönderdi fikrimi almak için. Kafa yapılarımız birbirine çok benziyor.O da benim gibi analitik düşünen bir hoca.Geçen sene ilk defa yaptığı advanced traningine katıldım.Tüm dünyada kendisıyle daha önce çalışmış 20 kişiydik. 

Eğitimi tamamladığımda bana dedi ki, Devrim bir daha gelme…
Ama nasıl olur dedim ben gelicem 2. seviye eğitimi tekrar almak istiyorum. Hayır dedi, istersen asistanlık yapabilirsin bir eğitimimizde ama ögrenci olarak gelmene gerek yok. Artık ben senin için işlevimi tamaladım.
Git ve artık kalbinden geçiyorsa hocalık yap… hoca yetiştir

Yani hocam beni azat etti.

Ve bana kendi eğitimlerinde kullandığı tüm görsel malzemeleri kendi egitimlerimde kullanabilmem için verdi…
Bu benim icin çok büyük bir şeydi…

Bunca yılın bilgisini ve deneyimini artık aktarma ve hoca yetiştirme vaktim geldi ve bundan dolayı  büyük bir heyecanla Yin Yoga Temel Hocalık eğitimimi hazırladım.Bu eğitimi kardeş bir stüdyoda yapacağım.Kendi hocamın bana yaptığı gibi kendi anlayışımla  ve tüm öteki çalışmalara saygımla ve tüm bilgimi aktarmaya çalışacağım.Ben de sizden öğreneceğim ben de gelişeceğim.

Tüm zaflarımla ve artılarımla orda olup bu serüveni benimle paylaşan siz güzel insanları tanıyacağım.

Ben biraz çalışkan bir hocayım, okumayı araştırmayı matematiği pek severim ve sizlerden de benzer bir talebim olacak ama biliyorum ki herkesin öğrenme süreci farklı ve buna da saygı duyacağım..

İşte böyle ,İstediğiniz zaman benimle iletişime geçip kafanızdaki soruları paylaşabilirsiniz..
Namaste
Devrim