10 Ağustos 2013 Cumartesi

KADIN HİKAYELERİ: KISMET




Merhaba dedi adam; daha önce tanışmışmıydık?
Yok dedi kadın o zaman da tanışamamıştık.Gülümsedi.
O zaman da böyle beceriksizce yanıma gelmiştin. İçtiğim sigarayı sormuştun.Şaşırmıştın.Ben bir tanesini içerken sen nasıl oluyor da üç tane bitirebilmiştin. 

Gülümsedi adam.Peki neden tanışamamıştık?
Kimseyle tanışmak istemiyordum.
Masada hatırlıyorum dedi adam seni. Arkadaşınla beraberdin.Rakı sofranız vardı.Sen bira içiyordun.Biraz huzursuzdun ama gülümsüyordun.Tabağındaki beyaz peynire dokunmamıştın.Boynunun kenarında bir ben vardı.
Ne düşündüğünü merak ettim.Masamızın önünden geçtin.Parfümünün kokusunu duydum.Bahar gibi kokuyordun.Saçların hafifçe dalgalanıyordu.Gözlerini gördüm.Hüzünlüydüler.

Ben de fark ettim bakışlarını.Yakışıklı buldum seni.Gömleğinin kollarını kıvırmıştın.Yorgun görünüyordun.Camdan dışarı bakıyordun.Yağmur bazen yağıyordu.Keyifliydin yine de.
Sanki aramızda bir köprü vardı.Bir ucunda sen bir ucunda ben oturuyorduk.Birbirimizi görüyorduk ama yerimizden kalkmıyorduk.

Tütün dedin bu.Çok güzel.Bunu içince normal sigara içemiyor ki insan.Zaten ben de çok içmem.Ara ara.
Ben de denemek isterim. Bir daha sigara içmeye çıktığında bana da sarar mısın, olur mu?
Gülümsedim.Olur dedim.Benimle yanlız kalmak istiyor bu adam diye düşündüm.Hoşuma gitti.Korktum.Gözlerin maviydi.Kalabalık değildi meyhane.Bahçede ağaçlar vardı.Duvarda eski resimler...

Masaya yaklaştın.İstemiştiniz, size de sardım bir tane dedin.Kalbim hızlandı.Ellerin ne kadar güzeldi.Parmakların uzun.Öpmek istedim seni.
Bahçeye geldim ardından. Arkadaşın da yanındaydı.Yanlız kalamamıştık. Birbirimize baktık.
Senin de arkadaşın geldi sonra.
"Kısmet" demiştim içimden. Demek ki "kısmet" değilmiş.

İçeri döndüğünde müzisyenler geldi.Bir şarkı söyledin.Gözlerimi kapattım .Ne güzel sesin vardı.Sabah uyandığında canım dermiydin fısıldayarak.

Gidişini izledim.Gelse dedim. Bir kağıt bıraksa masama, birşey yazsa içinde.Bekledim belki gitmezsin diye.

Birşey söylesem mi.Giderken masanda geçecektim. Bekledim belki dur dersin diye.

Sıksık gelir misin buraya diye sormuştun bahçedeyken.
Evet demiştin  burası benim mahallem.
Ben ilk defa geliyorum.Yorgun birgün geçirdim ondan erkenden geldim.Bahçe çok güzelmiş.
Sessiz kalmıştık bir süre.Sigaralarımız hiç bitmese demiştim içimden.
Bir tane daha içer mi diye düşünmüştüm.

Masamın arkasından geçtin ayrılırken.
Dönüp baktım kapıdan çıkarken.
Neden gelmedin ki?
Neden gittin ki?
İşte şimdi geldim.
Gidecek misin tekrar?
Evet sigaram bitince.
Bitmese ya.
Birazdan bitecek.
Tekrar gelecek misin?
Cuma geceleri gelirim hep.
Haftaya da gelecek misin?
Ya sen?
İsmin nedir?
Haftaya gelirsen söylerim.
Gelecek misin gerçekten?
"Kısmet…"