7 Ağustos 2011 Pazar

Malatya Notları 1 :Çocukluğuma Yolculuk



Ben ise sessiz

Merhaba Teyze diyorum .Teyze 80 yaşlarında .
 Yaşasaydı benim nenemle yaşıt olacaktı.
Siyah giysileri üzerinde ,siyah bir eşarp ama eşarbı farkı bağlamış .Bir eşarp saçının bir kısmını örtüyor ötekisi ise başını etrafında.Öyle güzel bağlamış ki…

-Nasılsın teyze ?  diyorum , bana bakıyor gülümseyerek.
-Xuska min ez zimane te pir nizanim"  diyor.
-Teyzecim sen Kürtçe  konuş ben seni anlarım diyorum.
-Nasılsın kızım ,iyi misin ?  diyor bana.
-İyiyim Teyze ,sen nasılsın?  diyorum.
-Nasılsın kızım , iyi misin  ?  diyor tekrar…
Gözerim doluyor ,anlıyorum ki teyze başka Türkçe bilmiyor .Ama bakıyor bana  gözlerime ve o yaşlı elleri ile ellerimi tutuyor onu daha iyi anlayayım diye .Ağzımdan çıkan kelimeleri  anlamasa da ,gözlerimden çıkanları anlıyor ,gülümsüyor bana .

-Nasılsın kızım ,iyi misin ?  diyor tekrar

Ben ise sessiz…














*Kızım ben senin konuştuğun dili pek bilmiyorum




Hiç yorum yok: